دوره زبان انگلیسی بزرگسالان
گسترش ارتباطات و ضرورت برقراري روابط ميان ملل مختلف، اهميت فراگيري زبان هاي خارجي را بيش از پيش اجتناب ناپذير ساخته است. از سوي ديگر، روند رو به رشد علوم مختلف و توسعه تکنولوژي و صنعت، برنامه ريزان را بر آن داشته است كه در تربيت افراد متخصص و كارآمد چارچوبي مدون و مشخص را به منظور برگزاري دوره هاي آموزشي زبان هاي خارجي به ويژه زبان انگليسي در نظر گيرند. از اين رو برگزاري دوره زبان انگليسي بزرگسالان براي پاسخگوبي به نياز موجود در جامعه ضروري به نظر ميرسد.
هدف:
هدف این دوره آموزش مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی (گفتار، شنیدار، نوشتار و خواندن) می باشد. از آنجاییکه همه تمرینات و فعالیت های آموزشی مربوط به کتاب های اصلی و مطالب تکمیلی به زبان انگلیسی صورت می گیرد، بطور طبیعی مهارت گفتاری و مکالمه از برجستگی بالا و خاصی برخوردار بوده و فراگیران فرصت لازم را برای تمرین و یادگیری مکالمه زبان انگلیسی پیدا می کنند.
شرایط پذیرش:
این دوره آموزشی برای بزرگسالان برگزار می شود. لازم است داوطلبینی که از زمینه قبلی آموزش زبان انگلیسی برخوردارند در آزمون تعیین سطح کتبی و شفاهی شرکت کرده و براساس نتیجه آزمون،در سطح آموزشی مورد نظر شرکت نمایند.
ساختار آموزشی:
دوره زبان انگلیسی بزرگسالان شامل ساختار زیر میباشد.
ساختار دوره زبان انگلیسی بزرگسالان بر اساس متد آموزشی EIGHT شامل 15 ترم 40 ساعته و در مجموع در برگیرنده 600 ساعت آموزشی است.
ABBR. |
LEVEL |
BOOK |
TERM |
E3 |
Elementary 3 |
EIGHT 3A |
5 |
سرفصل های آموزشی و توانایی فراگیران پس از اتمام این دوره:
کتاب این دوره EIGHT3/A میباشد که شامل 4بخش و هر بخش شامل 4 درس میباشد.
از اهداف اصلي بخش اول این كتاب قادر ساختن زبان آموزان به ارائه مكالمات درباره مباحثی از جمله معرفي كامل خودشان و صحبت كردن درباره رشته و شغلشان، دادن و گرفتن شماره تلفن، ايميل و آدرس فردي كه براي بار نخست ملاقات كرده اند، همچنين درانتهاي اين بخش از کتاب آنها قادر خواهند بود جاذبه هاي توريستي شهري كه در آن زندگي مي كنند و يا شهرهايي كه به آنها سفر كرده اند را به انگليسي توصيف كنند. دايره واژگاني كه در اين فصل آموزش داده ميشود شامل آشنايي با اسامي تعداد قابل توجهي از كشورها و مليت ها ،شغل ها و سایر اطلاعات شخصی ، مكان ها و جاذبه هاي توريستي مختلف در شهرها میباشد.گرامر این بخش شامل افعال be، حالت های جمع و مفرد، سوالات پرسشی yes , no و پاسخ کوتاه به آنها، information question ها ، there is و there are ، one any and some میباشد.
در بخش دوم از كتاب زبان آموزان با ويژگي هاي مختلف ظاهري و شخصيتي افراد آشنا مي شوند و در انتهای این فصل قادرخواهند بود درباره خصوصيات ظاهري از جمله قد، وزن، سن و چهره افراد مختلف سوال بپرسند و آنها را توصيف كنند. همچنين صفات و لغات كاربردي درباره خصوصيات اخلاقي در اشخاص مختلف را می آموزند. در درس سوم و چهارم همين فصل از كتاب با انواع مختلف خانه آشنا مي گردند و قادر خواهند بود قسمت هاي مختلف در يك خانه و يا آپارتمان را توصيف كنند. گرامر تدریسی در این بخش شامل آشنایی با سوالات پرسشی برای توصیف افراد، نحوه به کار بردن صفات در جمله، سوال با? what…like و سوالات پرسشی مربوط به توصیف مکانها میباشد.
در بخش سوم از این کتاب فراگیران با انواع آب و هوا اشنا میشوند و خواهند آموخت چگونه فصل هاي مختلف و لباس های متناسب با هر فصل را توصيف كنند و چگونه درباره شرايط مختلف آب و هوا و دماي مناطق مختلف صحبت كنند .همچنين در این بخش انواع لباس ها و جنس هاي مختلف پارچه ها را خواهند آموخت. گرامر این بخش شامل آشنایی با زمان حال استمراي و قيود زمان حال استمراري مي باشد. علاوه بر آن مروری کامل و مجدد از زمان حال ساده خواهند داشت و تفاوت هاي كاربردي آن با زمان حال استمراري را نيز مي آموزند همچنین قيود تكرار در این بخش از کتاب به طور کامل آموزش داده می شود.
در بخش چهارم فراگیران با لغات انگليسي براي نسبت هاي مختلف فاميلي و خويشاوندان دور و نزديك خود آشنا ميشوند و همچنین آنان می آموزند درباره تغيير زندگي روزانه در جوامع مختلف صحبت کنند.گرامر این بخش شامل Have وDo، زمان حال ساده همراه با کلمات پرسشی و آشنایی با کمیت هایی مانند ...,Nearly,few,some,most, many میباشد.
شادی متولی: کلاس های جهاد دانشگاهی خوب هستن من راضی هستم.
ریحانه رحمانی: سلام و عرض ادب... واقعا تمام پرسنل شما نهایت تلاش رو برای ما میکنن. خیلی پر انرژی و حلال کار میکنن خانم محبی آقای شیرجنگ خانم نصرتی جز بهترین ها هستن مرررررسی ک انقدر در جهت یادگیری ما تلاش میکنید به جرات میگم جهاد واقعا نمونه است