نقاشی روی پارچه مقدماتی

هنر | کارگاه های آموزشی یک روزه و چندروزه | نقاشی روی پارچه مقدماتی
مدت دوره:
27 ساعت
تعداد جلسات:
10 جلسه
روزهای برگزاری:
دوشنبه
زمان برگزاری:
10:00 الی 13:00
مهلت ثبت نام: 1402/04/17 - 9:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

ظرفیت باقیمانده: 0
تاریخ شروع: 1402/04/18
تاریخ پایان: 1402/06/31
قیمت دوره: 1,690,000 تومان

درباره نقاشی پارچه چه می دانید ؟

کشیدن نقاشی روی پارچه یکی از هنرهای زیبا و جالب است که با یادگیری آن می توانید لباس ها و پارچه های ساده را تغییر داده و طرح و نقش دلخواه را بر سطح آن ها پیاده کنید .

نقاشی پارچه  هنری بسیار کاربردی است که هنرمند می تواند برروی هر متریال پارچه ای اعم از الیاف طبیعی و مصنوعی نقش و نگاری تازه و زیبا بزند و طبق سلیقه خود پارچه یا لباس  -تی شرت -کیف -کفش و.. را نقاشی کند .

این هنر از دیرباز در ایران قدمت دارد که به شکل قلمکاری و چاپ روی پارچه آغاز شده و تا بدین جا که هنرمند با قلمو جز به جز نقاشی را پیاده  می کند.

 

معرفی و آشنایی با شاخه ها و گرایش های پارچه سازی (نقاشی پارچه )

آموزش نقاشی پارچه تنوع زیادی دارد چرا که با روش های مختلفی این کار انجام می شود و شاخه های متعددی دارد که تمامی آن ها در زیر مجموعه پارچه سازی قرار می گیرند .

می توان به نقاشی پارچه – نقاش چرم-چاپ باتیک (سردوگرم)-چاپ با مهر لینو-چاپ اکوپرینت –ماربلینگ - باندانا و.. اشاره کرد .

 

از چه ابزارهایی در نقاشی پارچه استفاده می شود ؟

با پیشرفتی که این هنر داشته است رنگ های متنوع و خوبی به لحاط کیفی اعم از ایرانی و خارجی تولید می شود که باعث می شود لطافت پارچه حفظ و در تار و پود پارچه نفوذ کند و به نطر رسد که نقاشی جزیی از پارچه می باشد .

رنگ های مختص پارچه –مدیوم های پارچه – قلم های سرگرد و سر تخت و پارچه از ابزارهایی اصلی و مهم این هنر می باشد .

 

با یادگیری این مهارت چه کارهایی می توان انجام داد ؟

نقاشی پارچه همان طور که به آن اشاره شد بسیار کاربردی است چه بسا به دنیای مد نیز وارد شده است و بسیاری از برند های معروف روی کیف -کفش -تی شرت و .... نقاشی هایی با دست انجام میدهند هم چنین می توان اشاره ای به دنیای  دکوراسیون کرد.  می توان برای دکوراسیون خانه ها روی کوسن – پرده- مبل- آباژور- رومیزی و رانر .و.... نقاشی کرد .

آیا برای یاد گرفتن نقاشی روی پارچه احتیاج هست نقاشی بلد باشیم ؟

البته که داشتن پیش زمینه در این مسیر راهگشا است اما نقاشی پارچه مجموعه ای از تکنیک هاست و شما با گذراندن این دوره و تمرین و تلاش مستمر می توانید کارهای بسیار زیبایی خلق کنید و محدودیتی از این نظر وجود ندارد .

 

حوزه فعالیت و بازار کار نقاشی پارچه

نقاشی پارچه جز دسته کارهایی محسوب می شود که علاوه بر لذت درونی می توان به عنوان شغل نیز به آن نگاه کرد و از آن کسب درامد کرد .

این هنر پیوند دیرنه ای با طراحی پارچه و طراحی لباس دارد و از این رو بسیار مورد تقاضا می باشد .

شما با اجرای این هنر به ارزش یک لباس می افزایید به علاوه با همکاری با مزون ها و فروشگاه های لباس و دکورهای خانگی می توانید درزمینه طراحی پارچه و نقاشی روی لباس ها و ملزومات داخلی خانه همکاری داشته باشد .

 

چرا مرکز جهاددانشگاهی تهران

آموزش تخصصی و آکادمیک :

تمامی سر فصل ها از جمله نقاشی ابرنگی – نقاشی روی دارچه های مختلف و ریزسازی ها که جزییات آن در سرفصل های دوره آموزشی نقاشی پارچه جهاددانشگاهی تهران ارائه شده به صورت کاملا تخصصی و آکادمیک و مطابق با بروز ترین متدهای آموزشی بین المللی می باشد .

اساتید برتر مرکز :

تمامی اساتید جهاداانشگاهی تهران از باتجربه ترین اساتید در سطح ایران می باشند .

مدرک بین المللی :

پس از پایان دوره به تمامی هنرجویان که دوره را با موفقیت گذرانده اند مدرک قابل ترجمه داده می شود این مدرک نه تنها در داخل ایران بلکه در خارج از ایران نیز اعتبار بالایی دارد .

هنر آموزان پس از به پایان رساندن این دوره جامع به مهارت کافی و کامل برای ارائه در بازار کار می رسند و دیگر نیازی به هیچ دوره ای در این زمینه در موسسه دیگری نخواهند داشت .

در انتهای دوره  مدرک دوره با قابلیت ترجمه برای ارائه به موسسات آموزشی برون مرزی به دانش آموختگان زمینه حضور انان را در بازار کار جهانی فراهم می آورد و می توانند با به کارگیری خلاقیت و استعداد خود در این رشته به موفقیت و کسب درامد برسند .

جلسه اول : تئوری آموزش نقاشی پارچه – تکنیک خطی

جلسه دوم : مبانی رنگ شناسی – نقاشی فانتزی

جلسه سوم : تکنیک خشک در خشک

جلسه چهارم: تکنیک خیس در خشک

جلسه پنجم : تکنیک آبرنگی – نقاشی حیوانات

جلسه ششم : چهره آبرنگی

جلسه هفتم : مبانی زیرسازی پارچه های مختلف (نقاشی پرنده روی پارچه حریر )

جلسه هشتم :  تکنیک پفکی

جلسه نهم : نقاشی چهره روی جین

 

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.