کارگاه تخصصی رزین

هنر | کارگاه های آموزشی یک روزه و چندروزه | کارگاه تخصصی رزین
مدت دوره:
12 ساعت
تعداد جلسات:
3 جلسه
روزهای برگزاری:
روزهای فرد
زمان برگزاری:
15:00-19:00
مهلت ثبت نام: 1402/04/11 - 9:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

ظرفیت باقیمانده: 1
تاریخ شروع: 1402/04/18
تاریخ پایان: 1402/04/22
قیمت دوره: 1,056,000 تومان

هنر رزین چیست؟

هنر رزین از رزین اپوکسی برای ایجاد یک قطعه هنری، چه با قالب، چه بر روی بوم (مانند زمانی که یک قطعه نقاشی ریخته‌شده ایجاد می‌کند)، یا حتی محافظت از یک اثر هنری تکمیل‌شده، استفاده می‌کند. این کار به این دلیل امکان پذیر است که رزین با یک سخت کننده مخلوط می شود و باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی می شود که باعث می شود رزین در طول زمان کاملاً سخت شود. می توانید به قطعات کار رنگ اضافه کنید و اجسامی را در داخل رزین قرار دهید تا در داخل قطعه دیده شوند.

رزین می تواند نقش مهمی در سایر صنایع دستی و همچنین عملکرد مستقل داشته باشد. استفاده از رزین برای تکمیل پروژه هایی مانند ساخت جاکلیدی، میز، زیر لیوانی، کارهای زیبای بوم، قطعات جواهرات، وزنه کاغذی و غیره معمول است. شما می توانید قطعات رزین خود را متناسب با آنچه می خواهید بسازید، خواه یک قطعه زیبای دیواری باشد یا یک جاکلیدی که با استفاده از گلبرگ گل رز عروسی خود با خود حمل کنید.

تاریخچه هنر رزین

رزین برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است و کاربردهای شناخته شده آن به هزاران سال قبل از شروع شبکه های اجتماعی برای اتصال بخش های مختلف جهان بازمی گردد. این نظریه وجود دارد که رزین از خیلی قبل به دلایلی مانند مراسم یا حتی تولید مقداری الکتریسیته توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و ثابت می‌کرد که ابزار مفیدی برای بشریت است. همچنین به عنوان یک لایه محافظ برای چیزهای خاصی استفاده می شد زیرا یک رزین طبیعی توسط برخی گیاهان برای محافظت از خود در برابر حشرات تولید می شود. ممکن است با اصطلاح رزین درخت فسیل شده - کهربا بیشتر آشنا باشید. در فیلم معروف پارک ژوراسیک، عصای جان هاموند با پشه در کهربا پوشانده شده است و نمونه ای عالی از یک قطعه هنر رزین است. تنها در قرن بیستم بود که دانشمندان شروع به یافتن راه هایی برای ساخت رزین مصنوعی کردند و از آن زمان در حال توسعه هستند.

هنر رزین در دوران مدرن

رزین اغلب در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا برای نمایش آثار هنری به شیوه‌ای متفاوت از وسایل سنتی استفاده می‌شود. چه یک قطعه بوم نقاشی دیواری، یک هرم سه بعدی با قورباغه در داخل، یا گوشواره باشد، این یک کاردستی است که می تواند به شما کمک کند. جواهرات رزین به همراه ریخته‌گری رزین تبدیل به یکی از انتخاب‌های محبوب صنایع دستی شده‌اند. با ابزارها و موادی که امروزه در دسترس هستند، اگر بخواهید می توانید ظاهر اشیاء دیگر را تقلید کنید. مواد موجود می تواند به شما کمک کند چیزهایی مانند قطعات "شیشه رنگی" یا حتی کریستال ها و سنگ ها را تقلید کنید. همانطور که هنر رزین در سطح بین‌المللی رشد می‌کند و گسترش می‌یابد، در دسترس بودن مواد همچنان گسترش می‌یابد تا به هنرمندان جدیدی مانند شما اجازه دهد تا با اطمینان به این مهارت بپردازند.

مزیتهای شرکت در دوره رزین

امروزه فعالیت در زمینه تولید وسایل مختلف با استفاده از هنر رزین به یکی از شغلهای درآمدزا در بازار تبدیل شده است. اگر شما به دنبال خلق آثاری برای خودتان و یا کسب درآمد از تولید این وسایل هستید، شرکت در این دوره برایتان به یک ضرورت تبدیل می شود.

مرکز هنر سازمان جهاد دانشگاهی تهران با قرار گرفتن در مرکز شهر تهران و سهولت دسترسی به آن از طریق، مترو و خطوط اتوبوسرانی انتخاب مناسبی برای گذراندن این دوره می باشد.

برخورداری از فضا و امکانات مناسب آموزشی و همچنین مدرسین مجرب و با سابقه باعث شده است تا مرکز آموزش هنر سازمان جهاد دانشگاهی تهران یک انتخاب مناسب برای کسانی باشد که می خواهند در یک مجموعه معتبر آموزشی به یادگیری تکنیکهای مختلف هنری بپردازند.

این کارگاه تخصصی شامل اموزش تمام تکنیک های رزین می‌باشد :

  • ساخت زیورآلات رزینی (زیورآلات سه بعدی-کار با گل خشک- کار با ورق طلا- آبستره در زیورآلات)
  • ساخت قطعات چوب و رزین
  • کار با قالب ها
  • ساخت تابلوها (کهکشان-موج و دریا-ژئود یا طرح سنگ و ..)
  • فلوید آرت (سلولی رزینی-آرت اکرلیک)
  • بافت ها (بافت رگه- بافت قلوه سنگ)
  • ساخت ظروف دفرمه رزینی
  • تبدیل صفحه رزینی به سینی و شیرینی خوری
  1. حمیده بهاری: سلام من تا حالا دو دوره کلاس های جهاد دانشگاهی را شرکت کردم با اینکه از شهرستان می آمدم و راهم دور بود ولی دوره های خوب و قابل استفاده ای هستند.


لیست کلاس های دسته بندی کارگاه تخصصی رزین
کارگاه تخصصی رزین
اساتید مرکز هنر
شروع دوره:
1403/01/25
روزهای برگزاری:
شنبه - دوشنبه - چهارشنبه
ساعات جلسات:
15:00 الی 19:00
هزینه شرکت در دوره: 1,320,000 تومان
هزینه با احتساب تخفیف: 1,056,000 تومان