طراحی رابط کاربری و ارزیابی تجربه کاربری UI / UX- یکشنبه سه شنبه 20-16

کامپیوتر | طراحی وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ | طراحی رابط کاربری و ارزیابی تجربه کاربری
مدت دوره:
45.00 ساعت
تعداد جلسات:
11 جلسه
روزهای برگزاری:
یکشنبه - سه شنبه
زمان برگزاری:
16:00 الی 20:00

تاریخ پایان ثبت نام: 1403/09/25 - 23:55
فرصت باقیمانده ثبت نام:

ظرفیت باقیمانده: 9
تاریخ شروع کلاس: 1403/09/25
تاریخ پایان کلاس: 1403/11/02
قیمت دوره: 4,780,000 تومان

  

  1. اهداف برگزاري دوره/ كارگاه:

برخی اهداف برگزاری دوره به شرح زیر است:

  • آشنایی دانشجویان با مفاهیم و اصول پایه UI و UX
  • یادگیری انجام تحقیقات کاربری و ایجاد پرسونای کاربر
  • توانایی برنامه­ریزی و ایجاد معماری اطلاعات
  • تسلط بر طراحی وایرفریم و ساخت پروتوتایپ
  • کسب مهارت­های لازم طراحی بصری به منظور ایجاد یک رابط کاربری جذاب و کاربردی
  • یادگیری اصول طراحی واکنش­گرا و دسترس­پذیر
  • یادگیری تکنیک­های آزمون کاربردپذیری و تحلیل داده­های کاربری
  • کسب مهارت­های همکاری تیمی در طرحی UI/UX
  • ایجاد یک پورتفولیوی حرفه­ای برای ورود به بازار کار
  1. سابقه برگزاري دوره در داخل يا خارج از كشور:

در دهه 2000 میلادی، با گسترش اینترنت و ورود شرکت­های بزرگ دیجیتال، مانند گوگل و اپل، توجه به تجربه کاربری افزایش یافت و این مجموعه­ها نیاز به متخصصان UI/UX پیدا کردند؛ در نتیجه دانشگاه­ها و مراکز معتبر جهانی مانند MIT، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا به آموزش اصول UI/UX و رشته­های مرتبط با آن پرداختند.

دوره­های UI/UX در ایران، از اوایل دهه 1390 به طور جدی شروع به رشد کردند؛ با افزایش تقاضا برای طراحی رابط کاربری و ارزیابی تجربه کاربری، موسسات و آکادمی­های مختلف این دوره­ها را به دوره­های آموزشی خود اضافه کردند. پیش از این، طراحی و توسعه بیشتر بر جنبه­های فنی (کدنویسی و توسعه نرم­افزار) متمرکز بود و توجه بسیار کمی به طراحی تجربه کاربری می­شد.

 

  1. توانايي‌هاي مورد انتظار فراگيران در پايان دوره/ كارگاه:

پس از گذراندن دوره UI/UX از دانش­پذیران انتظار می­رود توانایی درک عمیقی از مفاهیم UI/UX به دست آورند و بتوانند تفاوت­ها و نقش هرکدام را در بهبود تجربه کاربری توضیح دهند. دانش­پذیر با مهارت کسب شده در زمینه تحقیقات کاربری و ایجاد پرسونا، نیازها و انگیزیه­های کاربران را شناسایی کرده و از آن برای طراحی­های کارآمد استفاده می­کند. همچنین با تسلط بر معماری اطلاعات، ساختار محتوای دیجیتال را به گونه­ای طراحی می­کند که کاربران به راحتی بتوانند به بخش­های مختلف یک محصول نرم­افزاری دسترسی پیدا کنند. این دوره، مهارت طراحی وایرفریم و پروتوتایپ­سازی را نیز به دانش­پذیر می­آموزد تا بتواند طرح­های تعاملی ایجاد کرده و از کاربران بازخورد بگیرد. ضمن آشنایی با اصول طراحی بصری مانند تئوری رنگ­ها و تایپوگرافی، دانش­پذیر در انتهای دوره می­تواند رابط­های کاربری جذاب و هماهنگی را طراحی کند.

 

  1. زمينه‌هاي اشتغال زايي دوره/ كارگاه:

پس از پایان دوره میتوان به عنوان طراح رابط کاربری در شرکت­های مختلف نرم­افزاری مشغول به کار شد

مقدمه

وتوتایپ­سازی و طراحی تعاملات
اصول طراحی رابط کاربری

طراحی واکنش­گرا

تحقیقات و ساخت پرسونای کاربر

فرآیند تفکر، طراحی و ایده­پردازی

مبانی طراحی وایرفریم

ساخت پورتفولیو

معماری اطلاعات

دسترسی­پذیری

مدیریت پروژه و همکاری تیمی

کاربردپذیری

 

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.

کلیه حقوق متعلق به جهاد دانشگاهی است. نقل مطالب با ذکر منبع مجاز است. قدرت گرفته از نما (نرم افزار مدیریت آموزش)